поддръжка
Постинги в блога от Септември, 2010 г.
16.09.2010 20:10 -
Финална настройка на газовата.
Oтначало газовите инжектори бяха с диаметър на отвора 1,4мм. Сменихме ги с 2мм, но сместа беше много богата и двигателя толкова похапваше, че през гърнето газ излизаше. Сменихме ги с 1.8мм, но пак бяха богати. С 1.6мм нещата дойдоха на място.
Смесите си дойдоха на място.
Преди по 9 на магистрала не падаше. Сега даже с 80 на 5-та при 2000 оборота разхода е 6.5-7, но нямам как да се кара толкова бавно ;).
Тези дни ще навъртя към 1500км през гърция и ще видя как е разхода.
Цена за настройка: 40лв
Смесите си дойдоха на място.
Преди по 9 на магистрала не падаше. Сега даже с 80 на 5-та при 2000 оборота разхода е 6.5-7, но нямам как да се кара толкова бавно ;).
Тези дни ще навъртя към 1500км през гърция и ще видя как е разхода.
Цена за настройка: 40лв
08.09.2010 21:16 -
Грижа за колата:
Oкачване:
Ходих на профилактичен преглед и се оказа, че едната биалетка е заминала.
Смених и двете. Сега при дребни неравности возенетео е малко по-меко.
2 биалетки 44лв.
Смяна 25лв.
Гуми и джанти:
Oт няколко месеца при скорост точно 95км/ч се получават вибрации във волана, които ги няма под 90км/ч или над 100км/ч.
Първото е да се проверят гумите и джантите.
Препоръчаха ми един майстор от Казичане а и междувременно бях спукал и едната задна гума и комбинирах нещата.
Предните гуми 225/55/16 отидоха отзад, отпред 205/55/16.
Балансът беше централен, така че тежестите останаха отзад и широкия борд остана чист, готов за полиране ;)
Вече няма вибрации или водене надясно.
1 изправена джанта 16лв
4 свалени, балансирани и качени джанти 24лв
Масло:
От първи май до сега навъртях 10 000км.
Въздушен, Маслен 29лв
Масло 6 литра Granville Semi Syntetic 60лв.
Труд - 10лв.
Сменено на 202 610км.
Усеща се разлика, най-вече заради филтъра, понеже си беше мръсен а при каране на газ още повече се усеща като е мръсен.
Ходих на профилактичен преглед и се оказа, че едната биалетка е заминала.
Смених и двете. Сега при дребни неравности возенетео е малко по-меко.
2 биалетки 44лв.
Смяна 25лв.
Гуми и джанти:
Oт няколко месеца при скорост точно 95км/ч се получават вибрации във волана, които ги няма под 90км/ч или над 100км/ч.
Първото е да се проверят гумите и джантите.
Препоръчаха ми един майстор от Казичане а и междувременно бях спукал и едната задна гума и комбинирах нещата.
Предните гуми 225/55/16 отидоха отзад, отпред 205/55/16.
Балансът беше централен, така че тежестите останаха отзад и широкия борд остана чист, готов за полиране ;)
Вече няма вибрации или водене надясно.
1 изправена джанта 16лв
4 свалени, балансирани и качени джанти 24лв
Масло:
От първи май до сега навъртях 10 000км.
Въздушен, Маслен 29лв
Масло 6 литра Granville Semi Syntetic 60лв.
Труд - 10лв.
Сменено на 202 610км.
Усеща се разлика, най-вече заради филтъра, понеже си беше мръсен а при каране на газ още повече се усеща като е мръсен.
01.09.2010 03:31 -
Бъдещт ъпгрейд на колата ;)
Oт много време обмислям смяна на двигателя както и съпътстващите работи.
В момента колата е BMW e34 520i M50B20TU.
Бъдещ мотор M52B28 от BMW E38 728i. Колата ще бъде внесена от Англия и разглобена на части.
Промени:
-Двигател
-Спирачки
-Салон
-Заден мост
Изисквания:
-Двигател M52B28
-Препрограмиран компютър от М50Б2Х
-Е34 М50Б20/25 картер, щека
Трансмисия:
-Скоростната кутия оства същата както какрдана и задния мост
-Диференциалът се сменя с по-ниско предавателно число - 3.23
-Като препоръка се ползва скоростна кутия, кардан и заден мост от E34 525i
Двигател:
Понеже двигателя М52 е OBD II a E34 e OBD I се прави конверсия от OBD II към OBD I.
Изполват се OBD I части за М52
-датчик на разпределителния вал
-датчик на коляновия вал
-нок сензор
-входящите колектори от E34 525i
-дроселова клапа от E34 525i
-чип за променения обем и по-големите колектори
-като опция могат да се използват и разпределителни валове от М двигатели М5Х
Спирачки:
-сменят се предните спирачни апарати с 4 бутални от Е38 728i
-сменят се предните дискове с двойни вентилирани от Е38 728i
Генерация:
-по възможност изходящите колектори се сменят с поръчкови с еднаква дължина на тръбите 3-2-1
Изваждане на стария двигател:
-изключване на акумулатора
-изключване на кабелите на компютъра в жабката
-изключване на кабел маса от пасажерската страна
-сваляне на генерацията след изходящия колектор
-сваляне на кардана
-свалене на климатичните маркучи
-сваляне на маркучите за охладителната система
-сваляне на маркучите за вакум и спирачки
-сваляне на двигателя
Подготовка на новия двигател:
-изчистване от мръсотия, мазнини и ръжда
-слагане на картер от Е34 М50Б20/25
-гарнитура на картера
-маслена помпа от E34 М50Б20/25
-ревизия на двигателя
-свещи
-гарнитура на клапаните
-водна помпа
-термостат
-смяня на антифриза
-нова датчик на разпределителния вал
-нова датчик на коляновия вал
-нова ламбда сонда
-нов съединител
Свързване на двигателя:
oil pressure sensor BRN/GRN or BRN/GRY
front coolant temperature sensor (ECU) BRN/RED BRN
rear coolant temperature sensor (Gauge Sensor) BRN/YEL BRN/VIO
crank position sensor YEL
cam position sensor YEL RED/WHT BRN/ORGVANOS
solenoid RED/WHT GRN/BLU
knock sensor, 1-3 BLK NCA DME PIN 70
knock sensor, 4-6 BLK NCA DME PIN 69
throttle position sensor (TPS) BRN BRN/BLK RED/YEL
intake air temperature (IAT) sensor BRN GRY
idle control valve (ICV) WHT/YEL RED/WHT WHT/GRN
Evaporative emissions valve BRN RED/WHT
В момента колата е BMW e34 520i M50B20TU.
Бъдещ мотор M52B28 от BMW E38 728i. Колата ще бъде внесена от Англия и разглобена на части.
Промени:
-Двигател
-Спирачки
-Салон
-Заден мост
Изисквания:
-Двигател M52B28
-Препрограмиран компютър от М50Б2Х
-Е34 М50Б20/25 картер, щека
Трансмисия:
-Скоростната кутия оства същата както какрдана и задния мост
-Диференциалът се сменя с по-ниско предавателно число - 3.23
-Като препоръка се ползва скоростна кутия, кардан и заден мост от E34 525i
Двигател:
Понеже двигателя М52 е OBD II a E34 e OBD I се прави конверсия от OBD II към OBD I.
Изполват се OBD I части за М52
-датчик на разпределителния вал
-датчик на коляновия вал
-нок сензор
-входящите колектори от E34 525i
-дроселова клапа от E34 525i
-чип за променения обем и по-големите колектори
-като опция могат да се използват и разпределителни валове от М двигатели М5Х
Спирачки:
-сменят се предните спирачни апарати с 4 бутални от Е38 728i
-сменят се предните дискове с двойни вентилирани от Е38 728i
Генерация:
-по възможност изходящите колектори се сменят с поръчкови с еднаква дължина на тръбите 3-2-1
Изваждане на стария двигател:
-изключване на акумулатора
-изключване на кабелите на компютъра в жабката
-изключване на кабел маса от пасажерската страна
-сваляне на генерацията след изходящия колектор
-сваляне на кардана
-свалене на климатичните маркучи
-сваляне на маркучите за охладителната система
-сваляне на маркучите за вакум и спирачки
-сваляне на двигателя
Подготовка на новия двигател:
-изчистване от мръсотия, мазнини и ръжда
-слагане на картер от Е34 М50Б20/25
-гарнитура на картера
-маслена помпа от E34 М50Б20/25
-ревизия на двигателя
-свещи
-гарнитура на клапаните
-водна помпа
-термостат
-смяня на антифриза
-нова датчик на разпределителния вал
-нова датчик на коляновия вал
-нова ламбда сонда
-нов съединител
Свързване на двигателя:
oil pressure sensor BRN/GRN or BRN/GRY
front coolant temperature sensor (ECU) BRN/RED BRN
rear coolant temperature sensor (Gauge Sensor) BRN/YEL BRN/VIO
crank position sensor YEL
cam position sensor YEL RED/WHT BRN/ORGVANOS
solenoid RED/WHT GRN/BLU
knock sensor, 1-3 BLK NCA DME PIN 70
knock sensor, 4-6 BLK NCA DME PIN 69
throttle position sensor (TPS) BRN BRN/BLK RED/YEL
intake air temperature (IAT) sensor BRN GRY
idle control valve (ICV) WHT/YEL RED/WHT WHT/GRN
Evaporative emissions valve BRN RED/WHT